Mennyit kell még várni :)

Első gyermekünk születéséig várható idő látható alább! Lilypie Pregnancy tickers

Az első

"Mikor megszületik egy várva várt gyermek, az élet dolgai új értelmet nyernek. Apaszív, anyaszív dobban meg egy párban, új fénnyel ragyognak a világra a hárman."

21-22. hét/4kg plusz

2011.03.08. 08:41 - babacson

A 21. héten nem történt semmi olyasmi, ami különösebben érdekes lenne. A kicsilány nagyon sokat ficánkol és egyre többször szabad szemmel is jól látható, hogy éppen hol van, hol dugta ki valamelyik kis részét. Hála Istennek nagyon aktív és nagyon sokat mocorog, nap közben többször is érzem a mozgását.

A múlthéten otthon voltam 3 napot. Hétfőn többször is rosszul voltam munka közben, émelyegtem, hányingerem lett, szédültem és hirtelen nagyon melegem lett. B azt tanácsolta, hogy maradjak inkább otthon, persze szerintem a "tanácsában volt egy kis önzőség is, hiszen a múlt héten nyelv vizsgázott és így otthon maradva tudtam neki a felkészülésben segíteni.

Voltam terhesgondozáson is. Néztek vizeletet és szívhangot is. A vizeletemben cukrot és fehérjét (azaz gennyt) találtak, így most kéthetente kell mennem újabb vizelet vizsgálatra. Sok oka lehet ezeknek. Gennynek elsősorban, valószínűleg, hogy már hetek óta fáj a torkom, ami be is van gyulladva, de azért nagyon óvatosan kezelik a dolgot, mivel nem jó előjelnek számít ha fehérjét találnak a kismama vizeletében. Ez az első számú tünete a toxoplazmózisnak, ami egy súlyos terhességi betegség, és ami nagy arányban végződik koraszüléssel, az anya, a magzat vagy mindkettőjük halálával. Szóval mos elővigyázatosak. Bár a másik két tünet még nem áll fent, a magas vérnyomás és a vizesedés, nekem csak a lábszáram dagad e estére.

A cukornak több oka is lehet. Lehet az is, hogy 5 hét alatt 4 kg-ot híztam, ami szintén nem jó. Lehet az is, hogy reggelire teát ittam, bár minden reggel teát iszom és eddig nem volt ilyen fajta probléma. A harmadik pedig lehet a terhesség alatti cukorbetegség miatt is, bár igen kis mennyiségben találtak cukrot, még is a védőnő azt mondta kezdjek el diétázni.

A jövőhéten megyek terheléses cukorvizsgálatra ahol majd kiderül minden, addig is igyekszem visszafogni a szénhidrát és cukor fogyasztást.

A babával kapcsolatban nem volt semmi extra vizsgálat, az orvos meghallgatta a szívhangját , de csak pár pillanatra. Még mindig zakatol, mint egy kis vonat! :D

Apa tegnap beszállt a poci simizésbe és megfogtam a kezét, hogy ne mozgassa. Ekkor a kicsilány rúgott egy nagyot, erre B meglepetten mondta, "jé tényleg". :D Hogy ez most mit jelentett azt nem tudom, de valószínűleg meglepettségében nem tudott mit mondani.

Két hét múlva újra írok, amint tudom a cukor vizsgálat eredményét. Addig is,

folyt. köv. ...



süti beállítások módosítása